De ‘Impossible Whopper’ van Burger King moet eerst de VS en daarna de rest van de wereld veroveren, maar kan de vegetarische burger de concurrentie aan met het origineel?
In april kondigde Burger King aan de Impossible Whopper overal in de Verenigde Staten te gaan verkopen na een korte test in St. Louis.
“We doen dit niet om even snel populair te worden”, liet CEO José Cil toen weten. “We denken dat dit een nieuwe categorie is waar we op lange termijn aan kunnen bouwen. Vegetarische burgers en andere producten zullen vast onderdeel worden van ons aanbod.”
Cil zei in april tegen investeerders dat het “echt heel moeilijk is om de Impossible Whopper en de originele Whopper van elkaar te onderscheiden”. De overeenkomsten tussen het origineel en de Impossible Whopper moeten dan ook een belangrijk verkoopargument worden voor Burger King.
Business Insider besloot om het oordeel van Cil te toetsen tijdens een investeerdersbijeenkomst van Restaurant Brands International, het moederbedrijf van Burger King. Het bedrijf serveerde in New York zowel de Impossible Whopper als de originele burger.